På väg till att flyga till Blåkulla med Permon.

Hej hopp

Nu håller jag på med 2oo saker samtidigt. Förbereder det årliga påskpartyt som vi ska ha på 5 kontor i morgon. Har beställt femhundra ägg, o packat godis i snart 2 veckor. så nu vill jag inte se ett påskägg. Det väldigt roligt med påskparty, god mat o pyssel.

Björn får ta min roll som påskkäring  genom att jag åker Åre. Vi räknar med att det tar 6 timmar upp, har skrivit ut karta o varit så ordentlig...........


Om ni inte ser mig imorgon så har jag tagit min kvart o åkt till blåkulla.....Har ni någonsin sätt en permobil på en kvast, allt är möjligt i fantasin värld!!


Vet vad ordet blåkulla betyder?

Häxan antogs fara till Blåkulla på en kvast, gren eller någon form av vardagligt redskap, eller på t ex ett husdjur. Med hjälp av en nål kunde häxan öppna ett hål i en vägg om så skulle behövas, stort nog att ta sig igenom.

På färden tog hon ibland med ett barn som skulle värvas till Satans tjänst. Berättelser från barn eller vuxna som sade sig på detta sätt blivit bortrövade blev i häxprocesserna det enda beviset - och det enda som behövdes - när häxan skulle fällas.

Under tiden som häxan befann sig på Blåkulla kunde omgivningen inte märka att hon gett sig av, utan hon tycktes fortfarande befinna sig på sin vanliga plats.


Glad påsk på Dej!!


Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!