En våffla till Frukost...Skaldjur till Middag...

Hej
Oh vad jag Älskar Mat...syns det...Jag rullar ju fram, fast det kanske inte beror på maten, eller så gör det det....

Nu skriver jag från VH assistans lägenhet i Göteborg. Vi kom fram sent torsdagkväll.

Här kommer artikeln från >Falu Kuriren

http://www.dt.se/nyheter/falun/article459456.ece

Fredag jobbade vi hela dagen. Träffade Mårten, ny Regionschef för Malmö Regionen. Vi åt lunch på Liseberg, därefter hade vi möte på kontoret. Klas, Matlda, Helen. Bra intressant, givande....planering av hösten bland annat. 

Efter jobbet, åt vi på Liseberg igen..., underbar god fisk.   Hem till mn mormor syster, hämtade hundarna, rastade dem i skogen, koppla upp datorn, jobba lite, surfa...somnade 01.30....

Idag har jag varit i Bollebygd, därefter åkte vi till lägenheten tog en 30 min siesta...så skönt....Åkte till ICA o handlade Havskräftor, så gott....

Vi tog picknicken till Parken utanför min min mormor syster, hämtade Lisa, hon tycke att det var så roligt att få komma ut...och så matade vi fåglarna i parken...

På vägen hem, köpte jag två tidningar, det fattades 1,5 kr, Kassörskan sa, det får du av mig....så snällt...

- Nästa gång hjälper jag dig...svarde jag...

Det känns så viktigt att varje dag påmina sig själv att göra en god gärnng för en med människa: 

Därför inbjuder jag dig till: 
http://www.facebook.com/group.php?gid=91991791384 

Ha ambitionen att göra en god gärning varje dag så kan du bli medlem i nätverket "God gärning". Det kan vara små saker du gör för någon annan: t ex öppna dörren, säga ett vänligt ord, ge bort pengar, hjälpa någon med barnvagnen, be för någon. Tänk om vi blir tio personer som gör en god gärning varje dag i ett år. Det blir 3 650 goda gärningar. Tänk om vi blir 100 personer eller 1000. Det blir en massa goda gärningar och därmed också ett bättre land och en bättre värld att leva i.  idag är 5000 personer...

Slutligen till dig Matilda, öva nu till Mallis

Itsy Bitsy Teenie Weenie Yellow Polka Dot Bikini ...................................

är en sång på engelska, skriven av Paul Vance och Lee Pockriss. Den lanserades den 8 augusti 1960 av by Brian Hyland. Sången kom 1960 även i svenskspråkig version, då Lill-Babs sjöng den.



Det var allt för idag....

Tack o God natt....Veronica

Kommentarer
Dan

Sedan jag såg dig i intervjun på SVT i sommar så blev jag så nyfiken på vem du är och ville se ifall du hade någon blogg. Jag hoppas det inte gör något att jag kikar in på sidan då och då och läser om dina arbetsveckor och glädjeämnen. Du verkar ha en livsglädje och arbetskapacitet som slår mig med hästlängder. Var får du din kraft ifrån?



/Dan

2009-08-09 11:24:17
cia

HA-HA LillBabs med sin prickiga bikini en gammal goding! Visst är det HÄRLIGT att få äta VAD- MAN- VILL! till frukost - ibland bara det inte är nyttig gröt/yogurt/fil! Härligt Veronica att det inte är farligt att "synda" (när det bara drabbar en själv) /Hälsar fem-barnsmamman!

2009-08-14 22:04:53

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!