Lite kommentarer från Bloggen!

Tack Ni som har kommenterat mina inlägg, intressant att läsa:

Anonym om Sommarkväll med Ann Lundby:
hej där, såg sommarkväll med anne lundberg men jag visste vem du var innan, säger som killen som skrev mejlet. hel galet att du gav alla myndighetspersoner en knäpp på näsan, du är en jävla insperation för alla men mest för alla människor med funktionhinder där ute. jag är också funktionhindrad, någon satans hjärnskada när jag föddes.

du är en stor insperation för mig och för alla andra dem tusentals funktionhindrade människor i vårat land. utan dej en röst mindre i den poltiska och samhällsdebatten där sådana som du behövs!

för mig är du en insperation att jag kan jag också.

p.s jag vet vilket assistansbolag jag ska gå till. ditt för du vet vad vi behöver till skillnad från så många andra.

ha en trevlig sommar

mattias 19
26 Juli, 23:06 
Anna-Karin om Första månlandningen:
Som en av de i Sverige med ett nästan dolt funktionshinder så anser jag att det finns något som är viktigare än att kunna gå på alla restauranger. OK, alla ska ha samma möjlighet. Men den diskriminering som råder inom sjukvården för oss med små och okända handikapp är värre, tycker jag i alla fall.

Att vi ska behöva gå till en läkare och veta att vi kan gå därifrån sämre än när vi kom. Varför, jo för att de inte kan och inte lyssnar. Att man hänvisar till socialstyrelsens rekomendationer bryr de sig inte om och provar man att anmäla till patientnämnden så gör tydligen läkarna rätt.

Såg dig hos Anne Lundberg härom kvällen. Intressant detta med att du ska ge dig in i politiken. Kan kanske ge politiker en tankeställare. Att vi finns och vi behövs, att vi kan och vi vill. Men många gånger så är det samhället och sjukvården som stoppar oss, tyvärr.

När det nu gäller OI, har samma som dig fast typ 1 med ca 80 frakturer i bagaget, så finns hjälp för barn att få. Den dag de fyller 18 så blir de utkastade till en sjukvård som inte kan hjälpa dem. Det spelar ingen roll hur stor kunskap man besitter när läkarna inte tro eller lyssnar på en.

Det är tråkigt att man sällan och aldrig hör något om detta med vården. För det är en stor akilleshäl för funktionshindrade. För i många fall så är det vården som gör oss mer funktionshindrade än var vi var innan. Istället för att hjälpa funktionshindrade in i samhället så gör samhället oss mer funktionshindrade och sjuka. Vad är det för samhälle vi lever i när sådant är tillåtet? Och Hägglund som snackar om nollvision inom vården.

Men men, det är intressant att se hur du har bevisat för samhället att funktionshindrade finns och att vi har rätt att ta plats i det precis som "friska" och det till vinst för alla =)

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!