Äventyr på Vårdcentralen

Hej, Vaknar mitt på natten, har ont i magen, somnar om, vaknar igen...Kl 08 ringer jag till vårdcentralen..En tant svarar: - Tillhör du Gruvan, Laven eller berget? Öh, Vad svarar man på det? inte den frågan jag går o funderar på varje dag,Ingen aning, jag har ont i magen jag...Tanten säger: - Jag skickar dig till gruvan. Jaha, tänker jag, det lät ju mysigt...Not! Klär på mig, går ner till vårdcentralen..Tar en kölapp, sitter ner i väntrummet. Mycket folk! Känner inte för att prata med någon, känner mig som ett spöke. En man kommer o sätter sig brevid, han säger att han sätt mig på TV. Han pratar oavbrutet, NON stop. Han missar sitt könr. Tillslut reser Jana o hämtar ett nytt nr till honom, så han kan gå någongång... Sköterskan ropar upp mitt namn. YES. Tar prover. Väntar igen. denna gång i korridoren, vill inte gå tillbaka till pratade mannen.. Får en tid hos doktorn, måste registera mig igen i receptionen, betala igen för lakarbesök, vänta igen på min tur... åhhh vad detta tar tid.. Jag har inte tid med detta, sms lite, ringer lite o jobbar från väntrummet. Kl 15 inspelning SVT, måste hem, duscha, äta o sova lite... - VERONICA HEDENMARK ! Nu är min tur..hörs senare ´

Kommentarer
Fam Ekstrand

Har inte fått möjlighet att Gratta dig personligen till alla fina utmärkelser. STOR grattis kram från Mathilda med fam. Men mamma måste som vanligt tillägga något. PUST. Jo Veronica som jag brukar säga till dig ibland. Se nu till att få lite egen tid för bara dig också.Kramar i massor till dig från oss.

2009-03-25 22:24:31
URL: http://www.jomatanjoskennel.com

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!