På väg mot Falun, Hejdå Umeå!

Nu sitter vi här, jag och Matilda, utanför vår lilla röda campingstuga. Här har vi nu varit sedan i tisdags. Jag har inte hunnit uppdatera min blogg förän nu.
Tisdag: 10.00 Åkte vi från Falun mot Umeå. Klockan 17.00 var vi framme på kontoret där jag träffade Marlen och Barbro. Ett kärt återseende. Det går alldeles för lång tid emellan gångerna. På kontoret hämtade vi Linnea och styrde bilen mot campingen. Har tröttnat på hotell. Tänkte skaffa mig en riktig naturupplevelse. Hade dock inte tänkt på att det ingick en invation av ekologiska myror. Stora,svarta äckliga, småkryp. FÖr hundarna var campinglivet perfekt genom att de trodde att de ägde hela campingen och har skällt ut varje granne.
Här i Umeå är det Brännbollsyran i helgen, vilket är Umeås största folkfest på hela året. Så det är ren tur att vi inte fått ett slagträ eller boll i huvet av några av våra galna grannar. Fast jag tror att de hade sin egen yra utan brännboll.
Onsdag: Så var jag på konference. Landstingshuset "Att vara förälder". Det var fantastiskt bra föreläsare och det roligaste av allt var när jag träffade på Ulla-Stina. Hon är en oerhört kompetent och duktig rektor på särskolan i Kramfors. Ulla-Stina har varit med på VH assistans resor på Mallorca och föreläst. Vi passade på att äta lunch tillsammans och uppdatera varandra om vad som händer i livet. Ulla-Stina är för mig en stor och viktig förebild i sitt ledarskap och sitt sätt att vara som person. Efter föreläsningen åkte vi tillbaka till campingen. Där åt vi middag: Thaimat. Jag, Linnea och Sveta, tillsammans med våra inbjudna gäster Barbro och Marlen. Tidig kväll, somande gott på campingen.
Torsdag: Hade möte med Agnetha på kontoret i Umeå. Därefter var vi till en reklambyrå. Åkte tillbaka till stan för att ha ett möte med Mathias på CJ advokatbyrå. Innan mötet började så träffade jag Marit Pålsen som var i Umeå för att ha ett torgmöte. Det var roligt att träffa tanten, det var lång tid sen sist. Vi han att prata några minuter innan klockan blev ett, Marit skulle börja tala och jag skulle till CJ. Jag är säker på att Marit kommer in och beundrar henne för att hon kämpar för djurrättsfrågor. Efter mötet på CJ, tillbaka till campingen. 15 minuters sömn, byta om, sminka mig för första gången idag, sedan middag på restaurang i Umeå.
Fredag: Möte med Agnetha i campingstugan. Tre möten på kontoret under eftermiddagen där jag träffade enskilda assistenter och kunder. Dessa möten är alltid roligast, där man känner att man kan hjälpa en människa konkret. På kvällen kom Matilda upp till Umeå.
Lördag: Idag skiner solen och det är riktigt varmt väder. Det ska bli så kul att åka till Lycksele och djurparken och träffa alla familjer. Spännande att se vår figur Vera. Hon är VH kids maskot och har namnsdag tillsammans med mig idag.
Väl framme i Lycksele lastade vi ut allt bagage som var mellan himmel och jord. VH kids bokstäver vattenflaskor, jackor.
Vi fick en guidad tur utav djurskötaren Ronny. Det som var mest spännande var att se när vargarna matades. Efteråt åkte vi till Cafe Duvan och åt tårta. Jag fick en jättefin blomma på min namnsdag och höjdaren var att alla fick äta så mycket glass som de ville. Efter vi hade plockat undan så var vi och tittade på en jättefin lokal i Lycksele. Sedan in med alla grejor, 60 grader varmt i bilen känndes det som. Så åkte vi tillbaka till vår lilla stuga och åt vår middag, packade och förberedde allt för vår avfärd. Sveta du kan vara lugn, din grill är med!
Nu skall vi strax åka och vi hörs senare.

Kommentarer
cia

Vilken TREVLIG dag i Lycksele på djurparken,dels att få träffa för mig, nya barn o deras föräldrar som NJÖT av djur o SOMMARvädret ,djuren i högform (alla va hungriga samtidigt!)o finalen på Duvan med tårta sång o glass!

P.S Namnsdagsbarnet(the real one) hade så läckra,snygga skor!/

Mom Cia

2009-05-31 19:23:52

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!