Livet - En lång resa

Hej

Idag har jag jobbat hemifrån. Jag hade väldigt ont i min kropp. Stela muskler som värker. Jag fick Massage av vår VH massör Britt Marie. Hon är en Ängel, hennes händer är magiska.

Nu känns det skönt i kroppen.

Ikväll har vi haft kvällsmöte jag o Linnea. Många bra tankar o diskussioner...tycker vi i alla fall...haha...

Ja, funderar över allt som jag inte har hunnit under dagen. Men e ny dag i morgon...


Marie fick rätt mot Växjö kommun

Växjö 2009-09-25 | Uppdaterad 2009-09-25

Marie, 18, fick rätt. Hon ska få den hjälp som hon behöver i hemmet.
- Det känns verkligen skönt, säger hennes mamma.

Kammarrättens beslut har kommit.
Det lyder:
Växjö kommun beviljas inget prövningstillstånd.
Det innebär att länsrättens dom, som gav Marie rätt, gäller.
Hon är funktionshindrad och har rätt till så kallad korttidstillsyn enligt LSS, lagen om särskilt stöd till vissa funktionshindrade.
Eftersom hennes funktionshinder innebär att hon är mycket känslig för förändringar så har hon fått hjälp i hemmet.
Det är också något som läkare, psykologer och det neuropsykiatriska teamet anser är bäst för henne.

Vi menar att vi måste få klarhet i hur långt den enskildes önskemål kan sträcka sig, sa distriktschefen för handikappomsorgen Kjell Magnusson.

http://www.smp.se/nyheter/vaxjo/marie-fick-ratt-mot-vaxjo-kommun(1540376).gm

Hallå Växsj kommun, Alla myndiga personer bestämmer över sina liv, inte kommunens. Kära Kjell, det handlar inte om Önskemål utan något som är viktigare än så människans indviduella behov.


Livet är en lång resa,

varför ska vara ett såndant kämpande, varför har du tjänsteman så svårt att förstå den enskildes behov...
Vill du inte? Kan du inte ? eller vågar du inte ?








Kommentarer
Dan

Hej



Ikväll fick jag på sätt och vis uppleva hur många rullstolsburna har det när tillgängligheten inte fungerar. Jag skulle lägga på ett brev och körde fram till den postlåda som jag normalt brukar posta brev i. Jag nådde faktiskt inte upp till brevinkastet på postlådan från förarsätet utan var tvungen att backa bilen, stänga av motorn ta ett steg ur bilen och stoppa i brevet. Så löjligt opraktiskt. Nu är inte jag resligare än 165cm, men varför sitter brevinkastet så högt upp? Jag tror jag anar er frustration i den här situationen. Fast det var obekvämt kan jag ju lösa det här på egen hand, men om jag satt i rullstol eller hade kronisk verk i axlarna som många äldre har, är det ju nästan omöjligt.



Stå på er!

/Dan



2009-10-25 20:19:23

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!