Dag 1 i Sälen Ett strålande väder har i...

Dag 1 i Sälen Ett strålande väder har idag motagit oss! Så skönt att sitta solen o värma upp sig efter en lång o kall vinter. Nu är vi alla på plats. Barnen o ungdomarna är laddade! Imorgon börjar skidskolan, vi har i år 5 nya Skidhjälpmedel...familjerna kommer från hela Sverige! Kiruna i Norr till Smålandstenar i Syd. Detta helt fantastiskt att se alla åka iväg ! Vilken frihet! Allt började med att jag själv var i Sälen som Barn, det var ingen rolig upplevelse...jag bara frös .. Caroline vill åka skidor med mamma inte pappa. Jag ville bara åka hem. Var inte något roligt o sitta i backen o titta på när Caroline åkte. Jag ville ju också åka...15 år senare träffade jag Maria, som är Sveriges bästa instruktör, jag hade då råkat ut för en olycka o var gipsad hela vänster sida.. Min tanke var att värre än så här kan det ju inte bli...då provade jag utförsåkning för första gången! Det var en fantastisk känsla att för första gången stå högst upp i en backe o se ner o inte tvärtom..... tack Maria för att du gav mig denna upplevelse! det är ett minne för LIvet!!! Idag har vi chansen att ge andra barn o ungdomar denna upplevelse ! Att göra någonting med hela familjen tillsammans ! Imorgon kör vi.....


Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!