Assistansuppropet i TV

Nu finns inslagen från TV4 och SVT ute på nätet!

Kommentarer
tomas foureaux

Hej och kanon det ni/du nu gör ang den avskyvärda människosyn enkäten och de som ligger bakom lägger i dagen. Egenetligen bra att det kommer fram så företeelsen kan bekämpas ! Känner annars att hela samhällsklimatet håller på att hårdna något oerhört. Var skriver man på ?

Tomas

2010-02-02 19:15:38
Ingrid Johansson

hej jag heter Ingrid Johansson och är bl.a. med i iFa - vet inte om vi har sett där. Men i alla fall nu vil jag 2 saker.

1. Jag undrar om du får åka riksfärdtjänst när du åker på olika uppdrag - företags- såväl som föreningsuppdrag och vad det nu måndee vara. igår råkade jag in i ett skarpt meningsutbyte med kommunens riksfärdtjänsthandläggare om en förordning eller vad det nu är där det står att om man åker på något slags uppdrag får man inte åka riksfärdtjänst... han hade f.övr. stoppat någon som skulle hålla föredrag. - vilhelm uppger att han skriver enskild resa på sina ansökningar och där är väl kommunen något vettigare. hur gör du?



2. På tal om vår integritet skrev jag i augusti 06... ett brev om den lagändring - LSS - som började gälla 05.06.01 och som gör Sverige till en polisstat för oss då den säger att alla insatser enligt LSS ska dokomenteras. blir ju värre än Stacy.

det tycker jag nog är värre än bedömningsformuäläret - även om jag inte sett det - tty vi skulle ha mycket mer kontroll över detta än över en dokumentation som görs av andra.

Jag skickade detta brev till 19 rikspolitiker och fick inte ett enda svar... brukar få svar även om det kan ta tid och vara överslätande ibland - ja du vvet - även om du själv är politiker.

Jag vet dock att det vandrat runt lite då ett regionalt handikappråd hörde av sig.

så ta med denna lagparagraf i uppropet - den ska bort



Ingrid Johansson

2010-02-04 16:11:59

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!