Fredag..... det blev inget bröllop....

Hej fina Du !

Nu ska jag berätta något som har inträffat mig, det började igår. Bilen gick sönder, klemremen, vi som skulle åka till stockholm för att gå på John o Mattias brölopp, men det tar en vecka att laga.... beställt dellar från tyskland, just då kändes inte umeå som någon central ort, med tanke på hur lång tid det tog att få hit delarna.....sedan tid för verkstaden att laga bilen, ringer försäkringsbolaget, frågar om hyrbil. Finns ingen i Sverige som hyr ut bilar med ramp, Jaha....

Nästa ....
Flyget.....Jag får inte flyga själv, utan assistent.... om en person hjälper mig ombord o en annan möter upp på flygplatsen, det finns bara en biljett kvar i morgon...Umeå till Arlanda.... 
SAS fullt. Malmö Avation tar inte rullstolat, du vet endast lite finare affärresenärer....

Tänk att barn från 5 år ålder med Lapp runt halsen får flyga med inte en person med funktionshinder får flyga ensam med norwgien....Jag lovar..att inte störa Kapten under flygning, jag kan ju inte ens förflytta mig själv,,,sitter liksom där jag sitter....

Provar ringa Umeå kommun ang mitt riksfärdtjänst tillstånd känns som jag behöver det NU, jag kära färdtjänsthandläggare Elisabeth o Katarina, 2009 skickade jag in ansökan känns som ni borde ha värpt klart nu, o ett beslut borde komma ut?? Svaret var Nej, jag kunde ju inte beställa min resa med såhär dålig framförhållning...det måste jag ju endå förstå..... Nu är det så här att jag hade ingen anning att detta skulle hända, att bilen skulle lägga av.... dålig planering....Veronica..... 
Ja lovar att jag ska bättra mig... om jag lämnar in en ansökan nu till kommunen att bilen kommer gå sönder någon gång 2015, räcker framförhållningen???

för 40 år sedan kunde vi skicka personer till månen, då fanns teknik, vilja o kunnande.... tänk om Umeå kommuns färdtjänst handläggare kunde bli lite inspirerade o få fram ett beslut??
JO Nästa....

Permobilen ick sönder idag igen.... den har varit inne på service 10 ggr på en månad, bara att de inte åtgärdar felet, jag ansökte om en ny permo, min är 10 gammal, en säkerhetrisk att köra. Verksamhetschef för Hjälpmedelcentralen i umeå Peter fattade beslut om avslag, går ej överklaga. Jag bad om att få motiveringen skriftligt...väntar fortfarande....
Frågade om lagning av rullstolen, de hade ingen tid nu..... om 3 veckor... helt sjukt har redan väntat 6 veckor, sedan la peter på luren....ringde upp igen han svarde inte....Suck ! ska livet vara så här? 

det blev inget bröllop !
det blev ingeting....
vet hur jag ska lösa permobilen o bilen....????

Konkuransutsätt HAB, Hjälpmedelcentralen o Umeå kommun färdtjänstexpedition,,,,
förstår att du blir trött av att läsa...
Jag med...
trött ledsen o orkesllös..... 

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!