5 april Söndag...

´Hej,

Sitter här o ska uppdatera min blogg, funderar samtidigt på vad jag ska äta til middag. ????
Hur kan det vara så svårt? Vilket I l-landsproblem...

Kollar i kylskåpet, morot,en tomat, grapefrukt....Eko, snacka om att koka soppa på en spik, är bara lite hungrig...det får bli soppa...med kokos mjölk., curry o grönsaker.mmm vad gott..

Ja, annars är väl allt som vanligt... Det är helg, jag ska bara ta det lungt, Städförbud!!
Måste gå igenom lite papper, betala räkningar o skriva under deklarationen...varför är jag en magnet til papper??
Kan papperen inte förstå att jag inte gillar dem...??

Håller på att planera assistenternas schema..Hmm? Hur ska jag få det att gå ihop, är verkligen inte bra på schema, alla resor, byten av assistent, ska passa ihop med tågtider. Det bara att hugga i så det blir klart. Måste sätta ut annons o fixa sommarassistent, då jana o sveta har semester.

Pratar med Linnea o Caroline i telefon, de är i stockholm o har utbildning för assistenter/arbetsledare. Imorgon kommer jag till huvudstaden Stockholm, snabbt ner o snabbt hem. Ska försöka få hundvakt till Elle, så hon slipper resa med mig. Hon mår inte riktigt bra...Hon kräks o är trött...

Det blir ingen hundkurs för lilla hunden i kväll, då vi har möte i stockholm.

Lyssnar på ett intressant radio program:

6 april - Att leva i ett akvarium - om livet med personlig assistans

Foto: Anneli Abrahamsson Marie Persson har MS och är beroende av personlig assistens

Tänk dig att inte kunna gå på toaletten själv. Föreställ dig att inte kunna hantera en kökskniv på egen hand eller att ha publik när du grälar med sambon. Tänk dig att alltid ha med dig någon, att alltid vara en till, överallt den mesta tiden.

I Anneli Abrahamssons dokumentär får du bland andra möta Bengt Lindstedt från Göteborg som haft personlig assistans sedan år 2000 och Ann-Christin Björck som levt med assistenter hemma, dygnet runt i flera år, eftersom hennes son Anders blev multihandikappad i samband med en operation som bäbis.

Journalisten Anneli Abrahamsson tror att hon har upplevt det mesta när det gäller personliga assistenter och blev själv lite av en personlig assistent redan vid fyra års ålder efter att hennes pappa skadades i en trafikolycka och blev totalförlamad.


Lyssna här:

http://www.sr.se/webbradio/webbradio.asp?type=db&Id=1092725&BroadcastDate=&IsBlock=

Nu ringer mamma, ska svara...

Vi hörs senare Kära blogg...


Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!