Aprill Aprilll.....din dumma...

Nu tillbaka på kontoret...i Falun.

Öppnat post, svarat mail. Pratat med mina kollegor...Oj vad jag har lurats idag, Jag tror jag höll på att skratta ihjäl mig. Fråga Mats, Bjön,Linnea o Sofia. "Aprill Aprill din dumma... jag kan lura dig, vart jag vill...

Aprilskämt är en typ av practical joke som tillämpas över stora delar av världen den 1 april. I Sverige är det vanligt att massmedia har falska artiklar och reportage den första april.


I Storbritannien, USA och Australien kallas dagen för All Fools' Day eller April Fools' Day. I Storbritannien får man bara luras fram till klockan 12.00. I Frankrike kallas den som blir utsatt för aprilskämt för un poisson d'avril (aprilfisk) och i Skottland för en gowk (gök / dummerjöns). I Indien lurar man också folk under Holi-festen den 31 mars...


dagen gick fort, underbart väder, sol o vår...

Tittade på TV...äter thaimat...

favvo Kyckling utan glas, banan,kokosmjölk,nötter....

Bye o god natt

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!