På uppdrag i Stockholm

Hej på dig!

Ligger nu på sängen och får hjälp av Matilda att skriva. Idag startade vi tidigt hemma från Falun, jag vaknade före väckarklockan 03.30. Låg och lyssnade på nattradio tills assistent Jana kom 04.45
Fick hjälp med morgonbestyren. När jag får hjälp att kamma håret så känner jag plötsligt att mitt hår känns konstigt och konstaterar då att ag inte skjölt ur balsamet. Denna upptäckt inträffar 40 minuter innan tåget ska gå vilket innebär att det inte finns en chans att hinna med att få av sig kläderna. Så två alternativ finns, 1 att duscha med kläderna på. 2 att komma utan klder till tåget.
Jag vljer det tredje alternativet vilket innebär att jag får strunta i det och fixa det på någon toalett och på så sätt skjölja ur balsamet i handfatet.
Så här 14 timmar senare så innnehåller mitt hår fortfarande outtvättat balsam. Men men vilket i-lands problem.

Kommer fram till Stockholm 08.45. Går då till kontoret som ligger tvärs över gatan från centralstationen. Träffar där Matilda och Didrik. Och snabbpratar lite innan mitt första möte som börjar klockan tio.
Direkt efter är nästa möte klockan elva. Då blev jag intervjuad av Svenska Dagbladet.
Klockan 12 var det lunchmöte. Sedan for vi, jag och assistent Jana, vidare till barnombudsmannen. Träffade där själva BO Fredrik Malmberg samt en jurist och en utredare. Tillsammans disskuterade vi barn med funktionshinder, vilkor. En timma senare klockan 15.00 hämtade taxin och körde oss till vårt hotell. Där börjar nästa möte 15.30. 16.30 kommer fotografen från Svenska Dagbladet och fotograferade mig. Sedan gick jag upp på rummet för att vila.
Nu klockan 20.00 ska vi äta middag med Agnetha och hennes familj. Sedan ska jag gå och sova.

Kommentarer
Kicki Theander, Middagsfrid

Hej Veronica!

Vi träffades som hastigast på Beautiful Business Award där vi båda var i finalen. Jag ville bara säga grattis till stipendiet, läste om detta och såg dig på bild i Metro (Stockholm). Hittade på så vis din blogg och är imponerad över allt du åstadkommit! Du är verkligen en förebild!



Hälsningar

Kicki Theander,

Middagsfrid

2009-04-30 11:46:43
URL: http://middagsfrid.blogspot.com/
cia

Gratulerar Veronica !!!

Till alla dina fina utmärkelser -hitintills!

Du verkar vara/är en liten person med STOR PERSONLIGHET!

Du backar inte , är ändå ödmjuk inför vad du har framför dig - enastående!!

VÄL VÄRD ALL UPPMÄRKSAMHET -dessutom huvvet på skaft och sist men inte minst en BEUNDRANSVÄRD FÖREBILD dels för de med funktionshinder men också mkt för oss icke funktionshindrade . Läser med glädje dina uttalanden och kommentarer främst på VH`s hemsida men även i media LYCKA TILL FRAMÖVER / vårliga hälsningar CIA på Gladaberg -V-botten

2009-05-01 21:56:26

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!