Som pippi..En bra ledare måste våga sticka ut och vara annorlunda

Godmorgon....

Nu har jag kommit fram till Göteborg. Bloggar från lägenheten. Hittade denna spännande artikel på nätet:

http://www.e24.se/kvinna/business/artikel_1519365.e24

Intervju med Kappahls VD Christian W Jansson

Däremot kan kvinnor motarbeta varandra och när Christian tar upp det slår det mig hur många gånger jag upplevt detta. En kniv i ryggen eller en våt filt som sveper om kvinnogruppen.

- En ny kvinna i ett team motarbetas ofta av gruppen, så att all energi går åt till att lösa de interna konflikterna. En man i en ny arbetsgrupp tas däremot till gruppen som en tillgång, vilket ger ökad effektivitet. Män är rakare med kritik och löser enklare konflikter. Kvinnor gör mindre ont men värker längre. Vissa kvinnor orkar inte med detta i längden och gör därför sämre karriär.

När vi skiljs åt tänker jag på Pippi. Våga. Bryt mönstret, satsa och låta någon annan ta tvätten.

Pingis Hadenius

[email protected]

Pippi, here I come....

Du pippi, jag hoppar över hästen...jag lämnar lilla gubben till Dig...blir lite svårt att rida med permon...

Inom VH assistans ska vi våga tänka annorlunda, att följa alla andra, gör oxså att vi får samma resultat som andra förtag i branchen....Inte så spännande...

Älskar när vi prövar nya ideer. så att hisnar o kitlar i magen !!

städa som Pippi, här får du lite inspiration.
..


Kom ihåg att bara döa laxar som följer strömmen.....




/Veronica


Kommentarer
Anonym

gomorgon Veroniica!



Än så länge är det tidig måndag morgon och det börjar ljusna ute.

Nu har Malin och jag tittat på din pippi-blogg ca 10 ggr.

Malin è en riktig liten "pippi"-tjej.



Hoppas allt é bra med dig och att du får en fin vecka!

Kramar från Malin o Lotta

2009-08-24 05:53:08

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!