Söndag, Göteborg + Madona.....

God morgon !!!

Vill börja dagens blogg med att svara Dan:

Kommentarer Postat av: Dan

Sedan jag såg dig i intervjun på SVT i sommar så blev jag så nyfiken på vem du är och ville se ifall du hade någon blogg. Jag hoppas det inte gör något att jag kikar in på sidan då och då och läser om dina arbetsveckor och glädjeämnen. Du verkar ha en livsglädje och arbetskapacitet som slår mig med hästlängder. Var får du din kraft ifrån?

Mitt Svar:
Tack för din kommentar, vad glad jag blev!
Jag får min kraft ifrån mitt hjärta. Att jag hela tiden står i kontakt med det jag känner just nu: glädje /sorg/ ledsen /frusterad, att inte vara rädd för alla de känslor som jag känner...Låta livets energi flödda...

Jag känner att jag har mycket energi inom mig, väldigt mycket kärlek till Livet, fråga min omgivning....kanske blir de lite trött på mig i bland.
Jag tror att allt handlar om att aceptera sig själv precis för den jag är ...Jag fick denna kropp / detta utseendet / dessa känslor som bor i min själ. Många människor kämpar ett helt liv för att vara någon än var de själva är. Vi måste förstå att vi alla är unika o har en uppgift här på jorden. Vi kan inte bara kopiera våra liv med någon annans - v är alla ett ogrnal.

Sedan jag slutade att kämpa för att bli någon annan för 4 år sedan, så mår jag så mycket bättre. Nu trännar jag inte något, ngen gå tränng ngen sjukgymnastik. För jag har vågat möta min livssorg, att jag aldrig kommer kunna gå, att jag alltid kommer vara beroende av andra. För att känna glädje måste jag våga möta min sorg, jag är inte rädd för det längre.   

Min Livsrecept:

Sov-  ta en vila varje dag 15 min
Ät chocklad
lite nötter
Lyssna på din favorit musik
Gå i skogen
Ring en vän
Ät havskräftor massor av skaldjur
Ät glass till frukost bara för att känna hur syndigt känns
Älska
Hitta på Bus o Lek
Lev Livet med Kärlek

Fyll hela tiden på din kropp /själ.

 I kväll ska jag gå på Madonnas konsert, imorgon ska hjälpa en famiilj med personlig assistans ....Allt detta ger mig energi...

lyssna på detta:


Livet kort- utan garantier.

Spara inget på framtiden - Lev Nu !


Ha det så bra...Lycka till Dan med allt du tar för dig av livet!!!

//Veronica


Kommentarer
Dan

Tack för ett fint svar och den livsvisdom du delar med dig av. Jag har läst och begrundat det.

/ Dan

2009-08-09 19:35:12

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!