Sommarkväll med Ann Lundby

Hej,

Här kommer en sommarhälsning från mig till Dig.
Här kommer länken till TV programmet efter många mail jag har fått. http://svtplay.se/v/1634942/sommarkvall_med_anne_lundberg/del_5_av_5?cb,a1364145,1,f,-1/pb,a1364142,1,f,-1/pl,v,,1634942/sb,p112117,1,f,-1





Alpackorna är såååå söta, Jag vill ha två o mysa med!!!


Några av mailen är:

Hej Veronica!


Jag såg ditt framträdande i Sommarkväll och blev helt klart imponerad av det du hade att berätta.Jag är 33 (snart 34) och har Asperger och Damp syndrom, aldrig har en arbetsgivare gett mig någon chans på arbetsmarknanden trots att jag har ett stort teknik och datorintresse utan de ser bara till ens handikapp. Inte ens att jag under flera år var engagerade in en stor datorförening och var med och skötte allt som behövdes när det gäller datorsystemem som kan jämföras med ett större företag. Arbetsgivarna

säger bara: "Ja men det var juh inte ett riktigt jobb med lön!" Det räknades alltså inte trots att jag lade ned både sena kvällar och flera helger för att göra föreningsmedlemmarna nöjda.

Därför tycker jag det är så kul när du träder fram och knäpper dem som inte trodde på dig på näsan och somville förtidspensionera dig och visa att du minsann kan leda ett helt företag med 600 anställda. Det glädjer mig oerhört att få höra


M v H

Niklas


 

Hej Veronica!


Mitt namn är M jobbar som socialsekreterare.

Jag har tidigare läst en del om ditt arbete och blev ännu mer imponerad efter intervjun med Ann Lundberg i tv.
Gällande politiken tycker jag du gör ett härligt val också de parti jag röstar på.

Utan att känna dig tror jag att jag skulle kunna komma med lite av minna erfarenheter från bl.a. arbetet som socialsekreterare men även annat till bl.a. ditt fortsatta arbete med politik.

Du är välkommen att ta kontakt med mig för att jag kanske ska kunna hjälpa dig, vilket vore stort för mig.


Med vänliga hälsningar


Mats


Kommentarer
Anonym

hej där, såg sommarkväll med anne lundberg men jag visste vem du var innan, säger som killen som skrev mejlet. hel galet att du gav alla myndighetspersoner en knäpp på näsan, du är en jävla insperation för alla men mest för alla människor med funktionhinder där ute. jag är också funktionhindrad, någon satans hjärnskada när jag föddes.



du är en stor insperation för mig och för alla andra dem tusentals funktionhindrade människor i vårat land. utan dej en röst mindre i den poltiska och samhällsdebatten där sådana som du behövs!



för mig är du en insperation att jag kan jag också.



p.s jag vet vilket assistansbolag jag ska gå till. ditt för du vet vad vi behöver till skillnad från så många andra.



ha en trevlig sommar



mattias 19

2009-07-26 23:06:50

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!