Lördag

Oh vad härligt med lördag, riktig slapp dag. Vaknade före kl 07 av den lilla valpen som vill ut o kissade. Vi låg o morgonkramades o väntade att  assistenten skulle börja. Sveta som jobbade idag tog ut hundarna på promenad.

Efter gjorde vi frukost till hundarna, sedan dukade vi framför TV. Ringt lång frukost. Så gott !! Bäddade ner mig med kudde o täcke framför TV. såg detta inslag:

http://www.tv4.se/1.283438?videoId=1.883104


Blev så upprörd. Vet kan utala sig vad ett värdigt liv är??? Jag träffar så många barn varje vecka som har ett omfattade hjälpbehov, MEN som absolut har ett värdigt Liv. Med hjälp av kärleks fulla föräldrar o syskon och personliga assistenter. För vissa människor utan kunskap, så kanske man inte ser detta som ett värdigt liv. Då missar man unika, gudomliga o speciella som vi alla har rätt till vår egen plats på jorden.  kl är 09.30 jag ringer  Agnetha Mbuyamba som är RBU:s förbundsordförande. -Hej Angetha! Sover Du ?  Har du sett Nyhetsmorgon? Vi måste göra något ? Vi bör agera nu. Vi måste slå vakt om att barn med omfattade funktionshinder tex genom hjärnskador har rätt till Liv. Att detta ÄR ett värdigt Liv. Vi kan skapa det. Vissa kommer inte alls förstå, medans andra gör det precis. Vi bestämmer att vi ska höras av på söndag eftermiddag.

Jag o hundarna går o lägger oss igen. Läser tidning o myser. Oh, jag Älskar min sköna säng.

Ha det så bra. Ikväll är det melodifestival...'Vinner Rätt låt ? Det är den ständiga frågan...

Jag röstar på http://www.youtube.com/watch?v=uDcb8KGMJa0

ju mer man hör den, bättre blir den...Caroline af Ugglas härligt osvenskt kroppspråk

Eller denna:

http://www.youtube.com/watch?v=FHsUcPdqWmE&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=fdgqXL2zI7g&feature=related

Eller




Vann Rätt låt ? Det är den ständiga frågan...
//Veronica

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!