Dags för Brüssel!


Nu är det dags för mig att åka till Belgien och deltaga under SME-week. Såhär ser mitt veckoprogram ut:

Tisdag den 5 maj

Resa till Stockholm, förmiddagsmöte, tv4-intervju och flyg till Bryssel.

Onsdag den 6 maj

Den officiella invigningen av SME-week i Bryssel, med devisen ”Small business big ideas” börjar klockan 12.00.

Utställningen ”Hur det känns att vara entreprenör” slår upp sina portar. Jag och 32 andra entreprenörer från olika länder i Europa öppnar utställningen tillsammans med Günter Verheugen, vicepresident för den Europeiska Kommissionen.

Utställningen består av tre delar:

En konstinstallation om en entreprenörs affärsliv.

En porträttutställning, hall of fame, som är en interaktiv utställning med allas våra porträtt.

En informationsdel där den stöttning och uppbackning som EU erbjuder oss entreprenörer presenteras.

Klockan 13.00 ska jag möta besökare och journalister tillsammans med de andra och svara på frågor och berätta om VH assistans.

Mellan 14 och 15 får vi entreprenörer exklusiv information om EU:s SME-policy.

Sedan ska jag intervjuas av svenska tv4.

På kvällen deltar jag i ett annat av öppningsdagens event, det heter ”Entreprenörskap i tv-mediet” och hålls i Konsthistoriska muséet.

Torsdag den 7 maj

Då är jag inbjuden till en seminariedag om SME i ett större Europa. Det leds av David Rennie, journalist på den ansedda tidningen The Economist, och vicepresident Verheugen som är företags- och industriansvarig inom kommissionen, deltar också bland många andra.

Fredag den 8 maj

Åker jag hem till Sverige igen.


Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!