Stora Chefsdagen 2009

Jag talade på stora chefsdagen som hölls i Grand hotells spegelsal i Stockholm. Sittandes mittemot Stina Dabrowski intervjuades jag om min syn på hur en bra chef bör vara och min egna karriär som företagare.



Ödmjukheten är viktigt och även viktigt för chefer att kunna uppskatta sina anställda och känna en ödmjukhet inför det de har. Detta kanske inte är något som kännetecknar många ledande chefer i Sverige idag, men vi står inför ett generationsbyte och egoismen kommer snart att gå i graven.

Stora chefsdagen handlade i år mycket om ljuset vid tunnelns slut efter den ekonomiska krisen som pågått under det senaste året. VH assistans har tursamt nog inte upplevt några direkta konsekvenser av det ekonomiska klimatet i världen, men jag riktade in samtalet på den kris många människor med funktionshinder i Sverige genomlever varje dag i väntan på beslut om personlig assistans och hur kommuner måste se över sin handläggning av ärenden och de onödiga utgifterna som skapas vid processer mot nekade beslut för personer som har behovet till personlig assistans.



Till frågan om hur mycket mer VH assistans kommer växa finns det inget konkret svar. Så länge vi kan växa samtidigt som vi kan behålla en god kvalité i de tjänster vi erbjuder finns det inga gränser!

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!