Att flyga är alltid ett Äventyr.....

Hej !
Nu är jag i Stockholm,har flygit med Norwgien från Umeå,
Kommer fram till incheckningen, samma kille som vi hade problem med förra gången vi flög...

Tänkte, vad ska jag göra nu för att det här ska gå bra?
Nästa tanke: vad har jag o oroa mig över? Jag har betalt min biljett som alla andra.

Kom fram: första jag säger till honom:
- vad kul att se dig igen!!
Han svarar: - vi tycker faktiskt att Du reser lite väl ofta!
Oj, vad blir helt paff, undrar om han säger så till någon annan i kön? Undrar om det var detta de lärde ut på norwgien utbildning?

Ok,Andas....ta nya tag...tänker jag...
Han fortsätter: din väska väger förmycket!! Vi kommer inte ta med den ombord. Du får ställa åt sidan o fundera på hur du ska lösa detta!

- lösa vad? Jag har bara en väska, förra gången då jag flög, hade jag pakat i två väskor, en hjälpmedel o kläder. Då stoppade du mig med motiveringen att endast ha en väska per person. För att slippa tjafs, så packade jag allt i en väska.
Då blir stoppad igen....suck !

Gick pratade med lastarna, de hade inget problem att emot min väska. Men norwgien gubben på Umeå flygplats vägrade att ge en bagagetag, av säkerhetskäl så kan de ej lasta en väska utan tagg.

Jag kände hur tårarna började bränna, nu orkar inte mer !
Varför denna ständiga ovilliga.
Bit ihop, hämtade barnvagsplats, öppnade min väska, tog ur alla hjälpmedel, båren, andninsmaskinen,glidbrädan, permoladdaren, mediciner, osv. Knöt ihop påsen.
Till slut fick två taggar...
Kändes som han driver med oss? Vet ej.
Sedan kom vi till placeringen i planet, 32 F. Längst bak, längst in....jag behöver bärning,kan ej gå ett steg själv.
Frågade om andra platser...absolut Nej!

Tänkte själv,får ju vara glad att fick seating inne i planet o inte på vingen....genom att jag har benskörhet så är svårt att bära igenom hela planet.

Hur som helst, det var en kvinnlig kapten, så jag fick sitta rad 3A. Men,
Inte med assistenten....hon fick sitta hundarna längst bak,
Jag var helt slut, så orkade inte diskutera mer...hoppas att jag inte ramlar under sätet vid inbromsning vid landning....

Allt gick bra....
När jag kommer fram till Stockholm så var jag helt slut efter flygresan..

Nu måste jag sova !!!
All kärlek till Dig !!


Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!