Midsommar oh härliga midsommar

Oh jag älskar midsommar....

Snart är du här ...Härliga Midsommar... En gammal och för många kär tradition, som får de flesta att tänka på sill, nubbe, färskpotatis, jordgubbar och såklart majstång, dans, spelmän och folkdräkter. Midsommar ska firas i Dalarna o i sundborn.

Imorgon ska jag sova sovmorgon, sedan kommer min älskade Syster Caroline o Älskade Kusin, Sophie.

Sedan åker vi ut till Sundborn http://www.youtube.com/watch?v=bp9mNMUeNe0

kl 14.00 Pick nick vid Stora Hyttnäs som är beläget i Sundborn bredvid Carl Larsson-gården. Ett autentiskt högborgerligt och orört sekelskifteshem med en vacker textilkammare. Den idylliska trädgården inbjuder till en stunds avkoppling.

därefter ska vi resa stången, dansa o äta middag,

kl 17.00 Åka till Rättvik för att vara med på ett företagarfest, sedan tillbaka igen...

kl 22 Sundborn kyrka Midsommarnatt musik

Enligt den gamla folktron finns det även ett sätt att drömma om sin blivande man, ett sätt som i varje fall jag och säkert många andra testat. För att drömma om sin blivande man ska man plocka sju eller nio, det sägs olika, olika sorters blommor helst vid ett vägskäl och därefter ta sig över

Det där med att hoppa över gärsgårdar kan jag nog hoppa över,...

Var vore midsommar utan Äppelbo gånglåt...lyssna o njut ...http://www.youtube.com/watch?v=UhXCCVR1024

Ingen midsommar utan: +




Allt gott till dig...

Kommentarer
Anonym

Trevlig sida! Besök www.lyckligadjur.se! Där hittar du hundprylar!

2009-06-19 08:34:56
URL: http://www.lyckligadjur.se

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!