Otillgänglighet måste klassas som diskriminering!

Hej!

Denna fråga engagerar mig djupt. Svårigheten för mig att ta mig fram, att inte alltid behöva ta bakvägen, att kunna välja resturang efter den mat som vi är sugna, inte behöva sluta med MC donalds för att de har handikapptoa. Inte så romantiskt. 

Min dröm är att kunna Leva som andra, att inte miljön begränsar mig,

Nu är handikapp politiska målet framflyttat till 2020. Ytterliggare 10 år, Hallå vad väntar vi på ..... 

Jag hinner alltså bli 42 år....

I have a dream....

Demostrera Imorgon!!!!!

Marschen 2009


Lördagen 13 juni 2009 sker Marschen för tillgänglighet för sjunde året i rad på minst 25 orter för att otillgänglighet ska klassas som diskriminering av personer med funktionsnedsättning. Här finns all information om marschen 2009.


Otillgänglighet blev inte diskrimineringsgrund i den nya diskrimineringslag som började gälla efter årsskiftet. Därför marscherar vi igen i demonstrationen Marschen för tillgänglighet lördagen 13 juni 2009 .

Vi marscherar här: Borlänge, Eskilstuna, Göteborg, Halmstad, Helsingborg, Jönköping, Karlskoga, Karlstad, Kumla, Ljusdal, Luleå, Malmö, Norrköping, Sandviken, Skövde, Stockholm, Strömsund, Sundsvall, Uddevalla, Umeå, Vänersborg, Växjö, Örebro, Örkelljunga och Östersund.



fotograf: Malin Jönsson.
 

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!